26 September 2012

kenali daku...

Assalamualaikum! hari nie aku tersangat la free,, so aku ingat nk sharekn serba sikit pasal diri aku.. hope tak boring la ek ^^

Nama Penuh : Nurul Nabilah Binti Zuillkipli
Maksud : Cahaya Cerdik Pandai  *heuwheuw >.<
Dilahirkan hasil perkahwinan : En Zuillkipli bin Sohaimi dan Puan Nor Ridah bt Harun *luv both of them very much! ^_^
No i/c : 910805 bla bla bla.. :p
Lahir ke dunia pada : 5 Ogos 1991 , di: Hosp Besar Melaka  *that's why aku suke asam pedas!
Membesar di : Kuarters Keretapi, Mentakab Pahang  *mentakab is superr awesome!!
Sekarang menetap di : Bukit Sentosa Selangor
Ex student : Tadika Kemas, Mentakab - SK Abu Bakar, Mentakab - SK Klebang Besar, Melaka - SM (A) Al Khairiah, Temerloh - SMK Klebang Besar, Melaka :)
Adik perempuan kepada : Allahyarhamah Nurul Hidayah, Nurul Ashikin, dan Muhammad Akmalluddin :)
Kakak kepada : Muhammad Izzuddin <---- budak nie hensem taww! hahaha :D
Status terkini : Married *heuwheuw >.<
Diijabkabul pada : 28 Februari 2009  *almost 4 years, Alhamdulillah.. :)
Zaujah kepada : Khairul Azri Bin Ismail  <---- jejaka nih seorg yg sgt2 bertggungjwb, penyayang dan rajin buat keje dapur! ahakss :P Alhamdulillah.. luv him till Jannah, InsyaAllah...
Ibu kepada : the one n only Muhammad Alif Ikram  *budak nie cute giler babas! haha :))
Makanan peberet : asam pedas, kari ayam, ikan keli goreng bercili, ketam goreng bercili, ayam masak merah, nasi kukus ayam berempah, nasi beriani, mee goreng mamak, ayam goreng, nasi goreng kampung, nasi goreng USA, kepak ayam madu, nasi tomato, nasi lemak, laksa asam, putu bambu, sate, roti sardin, kek coklat, kek batik,  *byk gilerr kann? ye2, aku mmg kuat mkn. tau dah :p
p/s : owhh, btw nk selitkn jgk cekelat2 peberet aku ----> kinder bueno, mars, milo, hershey's, cadbury, m&m, andes. *sedapppp gilerr!
Minuman peberet : cendol, coconut shake, milo ais, horlick ais, anggur, neslo ais, nescafe, hot chocolate, ice blended(any flavor especially chocolate n vanilla oreo) ^__^  *kecur air liur dah  =.=
Colour peberet : purple, light green, hitam, coklat, pink.
Kereta peberet : honda jazz, crv, gen 2, inspira, toyota caldina. *mahal2 belaka huhu
Addicted to : dove hair syampoo, anything in purple, social network, food :p
Aktif di :  facebook n twitter.. blog? hmm so so jer =.=

SAYA SEORANG YANG...........

1. sgt gilerkan warne purple. dsebabkn itu, i'm calling my own self, si purplelicious! haha *perasan :p
2. suke tangkap nyamuk  *pelik tapi benar
3. tak suke tengok kartun kecuali kartun melayu hihi ;) *contohnye mcm kampung boy, usop sontorian, anak2 sidek.. sume old skool belaka ;) tapi2, aku minat gak doraemon hoho ;p
4. tak suke naik kereta dgn org yg drive laju
5. kuat minum air especially air suam
6. kuat makan of course :p
7. suke tgok reality show
8. suke jalan waktu malam
9. suke window shopping  *nk shopping betol2 aku bkn berduit sgt huhu
10. sgt2 pemalu dgn org yg baru2 kenal, tp bermulut kepoh bile dh biase ;p
11. tak reti tido awal *regular time aku tido dlm kol 3 ke 4 pg huhuhu
12. suke masak n try resepi baru  *tp bile smpai mood mls nk masak....... fhm2 jela :p
13. suke baca terjemahan Al Quran :)

kalau ikutkn byk sebenarnye aku nk share , tapi2 hmm mcm malas lak nk menaip huhuhu. insyaAllah next time ape2 penambahan aku edit jela yek! ;)

k , adios! Assalamualaikum :)






Tiada ulasan: