17 Mei 2012

Sesungguhnya Allah Maha Pengampun , lagi Maha Mengasihani...



Assalamualaikum.. hri nie aku nk share psl video ceramah dari Dr Mohd Asri.. tajuk utamanya jelas , iaitu TAUBAT dan DOA. aku dpt video nie dri sorg teman d facebook, then aku sharekn plak kt facebook aku utk teman2 yg lain..

honestly, dlm byk2 ceramah(sbnrnye tak byk mne pon) yg pena aku denga, yg nie paling menyentuh hati. aku rasa mcm dekat n kena sgt dgn diri aku.. mgkin ada kaitannya dlm usaha aku utk perbaiki diri..
bkn sekali dua aku tgok video nie, berulang-ulang kali. dan setiap kali tu jgk air mata nie tak henti2 mengalir..

bukan lg sbb penyesalan ats segala kesilapan lalu, tapi lebih kpd kesedaran bahawa betapa kasih dan cintanya Allah kpd hambaNya..

bila tgok video nie, tekadku utk mendekati Allah makin kuat. aku sudah cukup bersedia sebelum nie, tapi skrg aku lebih bersedia. InsyaAllah..

hmm rasenye tak pyh la aku nk bebel panjang2. video nie dh cukup menjelaskn segalanya.. moga dgn perkongsian yg sedikit nie dpt mmberi seribu keinsafan buat kita semua..

Ingatlah sahabat2ku, pintu yg paling luas adalah pintu taubat, dan pintu taubat itu sentiasa terbuka siang dan malam.

*selamat beramal :)

Tiada ulasan: