13 Jun 2012

motivasi diri


ok, disebabkn aku nie orgnya sentiasa lalai dan lupa dgn kewajipan aku sbg seorg Muslim especially bila aku mengadap fb, twitter n sbgainya,  maka aku gunakn ini sbg satu alternatif utk motivate diri aku. aku setkan bende nie sbg desktop background kt lappy aku. so sebelum aku online ke ape, on lappy je aku akn 'jumpe' bende nie, so secara tak langsung bile aku baca kata2 kat atas nie, aku akan tersedar. means kalau mase tu aku on lappy, tapi aku belum solat, so aku akan terus shut down lappy, then pegi solat dulu. da settle solat, barulah aku on lappy semula. aku takde la confident sgt bende nie boleh motivate aku, but at least aku kene try laa.. mne tau jadi kann..?  aku sedar kesedaran tu kene dtg dalam diri aku sendiri, bukan dari kata2 motivasi semata2. cuma ini salah satu alternatif je.. InsyaAllah, aku akn sentiase upgrade keimanan dan ketakwaan pd Dia Yang Maha Esa.. honestly, bukan mudah nk istiqamah.. tp aku akan berusaha, InsyaAllah.. aku taknak berterusan jadi hambaNya yg sentiasa lalai. aku malu pada diri sendiri, juga pada Penciptaku terutamanya.. Hanya Allah Yang Maha Berkuasa mampu membolak balikkan hati hambaNya, maka aku sentiasa berdoa supaya ditetapkan keimanan dan dipermudahkn segala jalanku dlm menuju hijrah. Amin....

Tiada ulasan: